Coop Forum

Jag glömde skriva igår att när vi var på coop för att handla så hände nått jätte obehagligt. Det var en man, en ganska stor kille som hade fickorna fulla av saker han snattat. Vi såg det inte föränn vakten skulle bryta ner honom och han gjorde motstånd, man såg att han slängde ut en köttbit från fickan och det blev världens kalas. Först stod han tryckt mot väggen och då kom en annan man i typ 50-55 års åldern och frågade vakten om han ville ha hjälp eftersom "gärningsmannen" gjorde as mke motstånd... Tillsammans bröt det ner honom på golvet och låste armen och satte sig på honom så han inte kunde röra sig. Då började "gärningsmannen" säga att han hade panik och inte kunde andas och man såg hur panik han hade, men dom släppe förstås inte nått och då försökte han lägga sig lite skönare men då fick han huvet nerkört i marken. Sen skrek han en massa fula ord till dom två som höll fast honom, och dom hade ringt polisen och dom kom inte på 20 min typ! allvarligt köra 20 min till coop från polisstationen. Allt detta hände precis vid ingången vid coop och gripandet tog typ 10 sek. Dom slängde bara ner honom.

Jag tycker den här mannen gjorde fel, det är absolut inte okej att snatta, göra så mycket motstånd som han gjorde när han vet att han var fast eller att skrika så dumma ord. Men samtidigt tänker jag varför snatta en köttbit? har han inge pengar till mat? och i såfall känner jag medlidande med honom. Jag tycker även det var fel av vakten att trycka ner hans huvud när man verkligen såg paniken i hans ansikte, jag tror att det motstånd han gjorde när han låg ner vad för att hadde panik...





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0